Quectel Connectivity-as-a-Service
Firma Quectel uruchomiła usługę Connectivity-as-a-Service. Od teraz jedno zintegrowane środowisko biznesowe ułatwia wdrażanie i rozwijanie aplikacji IoT. W połączeniu z modułami i antenami producent buduje spójne i kompleksowe otoczenie ułatwiające pracę nad projektami Internetu Rzeczy. Swoim obszarem usługa obejmuje już ponad 190 krajów. Pozwala tworzyć globalne aplikacje i znacznie przyspiesza ich komercjalizację.
Uznany producent rozwiązań przeznaczonych Internetowi Rzeczy postanowił mocniej zharmonizować swoją ofertę i uruchomił usługę Connectivity-as-a-Service. Od teraz moduł, antenę oraz usługę łączności można uzyskać od jednego dostawcy. Ułatwi to prace rozwojowe nad projektem i wymiernie oszczędzi czas potrzebny na jego uruchomienie. Proponowane narzędzie uprości również proces wdrożenia na urządzeniach brzegowych, a co za tym idzie przyspieszy komercjalizację gotowych rozwiązań. Nawiązanie współpracy z ponad 500 lokalnymi operatorami telekomunikacyjnymi umożliwiło szybkie wprowadzenie usługi na wielu światowych rynkach. W Polsce Quectel zapewnia łączność 2G, 3G, 4G oraz LTE-M.
Usługa zminimalizuje ponadto wysiłek potrzebny na zarządzanie tradycyjną kartą SIM. Posłuży to optymalizacji wydajności biznesowej. Rozwiązanie to pełnię potencjału ujawnia w momencie gdy weźmiemy pod uwagę zastosowanie zintegrowanej karty SIM (eSIM oraz iSIM). W ofercie producenta znajdziemy np. moduł BG773A-GL, który opiera się na technologii iSIM, karty wbudowanej w SoC. Ta innowacja zapewnia wiele możliwości np. miniaturyzację urządzeń czy wykorzystywanie oszczędzonej przestrzeni na dodatkowe funkcje tworzonej aplikacji.
Jak tłumaczy Richard Hart, Director of Global Connectivity w firmie Quectel „Prezentowana usługa opiera się na wartościach firmy, która dostarcza niezawodne produkty najwyższej jakości. Wspierana jest przez zaufanych dostawców i starannie przygotowane umowy dotyczące poziomu świadczenia usług (ang. SLA – Service Level Agreement)”. Dzięki temu urządzenia bazujące na usłudze CaaS mają zapewnioną najlepszą dostępną sieć już w momencie uruchomienia modułu. Richard Hart dodaje też, że firma skupia się na zapewnieniu elastyczności komercyjnej i dąży do tego aby zapewnić jakość łączności na najwyższym poziomie, która zrealizuje potrzeby projektowanych rozwiązań IoT. W tym celu wykorzystywane są samooptymalizujęce się taryfy, które minimalizują ryzyko dodatkowych opłat wynikających np. z bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania (OTA).
Powstanie usługi Connectivity-as-a-Service nie wynika bynajmniej z chwilowych rynkowych trendów. Poparta jest ona wieloletnim doświadczeniem w łączności zdobywanym na rynkach azjatyckich. Mowa tu o QuecConnectivity, poprzez które Quectel zarządza kilkudziesięcioma milionami kart SIM w Azji. CaaS jest kolejnym etapem naturalnego rozwoju środowiska i zapewnia klientom pełen wachlarz produktów i usług globalnego producenta. „Pragniemy zmniejszyć złożoność procesu dla naszych klientów aby w pełni mogli skupić się na rozwoju aplikacji. To pomoże uprościć i przyspieszyć wdrażanie urządzeń Internetu Rzeczy. W pełni angażujemy się w rozwój innowacyjności w branży IoT, a usługa Connectivity-as-a-Service jest kolejnym krokiem milowym w tej podróży. Od lat pomagamy firmom IoT budować inteligentny świat, a teraz chcemy go również połączyć.” podsumowuje usługę dyrektor generalny Quectel Patrick Qian.
Quectel Connectivity-as-a-Service to rozwiązanie, z którego możesz skorzystać już dzisiaj. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów zapraszamy do zapoznania się z poniższą broszurą oraz do kontaktu z nami. Będąc autoryzowanym partnerem firmy Quectel w Europie chętnie opowiemy o usłudze i rozwiejemy wszelkie wątpliwości.